Pentru Haiduci!




sâmbătă, 21 februarie 2009

Refugiul haiducilor

M-am gandit sa va prezint locul de unde am preluat eu ideea de “haiduc”…

“Haiduc” in dictionar = haidúc (haidúci), s.m. - Om în afara legii care se ocupa cu jaful, mai cu seamă ca protest împotriva dominaţiei străine sau a nedreptăţii sociale, îndeosebi în perioada de la sfîrşitul sec. XVIII şi începutul sec. următor.

Eh, insemna ca acum noi am reinventat “haiducismul” in Romania, pentru ca nu putem fura in semn de protest ( e impotriva legii!!!) ne razvratim cum putem mai bine impotriva nedreptatilor si probabil impotriva “uitarii” pure.

Insa, eu termenul de haiduc nu il folosesc de multa vreme pentru a explica modul meu de a calarii, cuvantul mi-a fost transmis de o gashca autentica de “haiduci” din satul Sfantu Sieu, langa Beclean, Bistrita. Doi frati, binevoitori si intotdeauna cu zambetul pe buze au infiintat un “refugiu” pentru cei dornici de haiduceala. Au o casa mare si primitoare, un pic de grajd, o gramada de cai si spirit liber cat cuprinde, loc perfect pentru ca oricine e dornic de o “riding adventure” sa o poata avea de cate ori pofteste si doreste.

Simi si Mircea Craciun sunt cei doi frati, doua persoane care pe mine, personal, m-au impresionat foarte mult, si acum pot sa spun ca ii port in suflet cu drag deoarece sunt dornici sa imparta haiduceala cu oricine. La ei te duci poate cu sufletul gol, plictisit de monotonia si indigoul vietii si pleci iubind natura si normal caii.

Va recomand din suflet sa ii vizitati, si daca nu pe ei, vizitati pe altii ca ei, sunt sigura ca mai exista si altii, desii pe cale de disparitie. Nu va lasati impresionati de hipodroame, maneje si haine stramte, nimic nu se compara cu un cal liber care fuge pentru ca vrea si pentru ca poate nu pentru ca este impins de la spate…

Un comentariu: