Pentru Haiduci!




miercuri, 2 septembrie 2009

Horse ART (Part I: Paintings)

In ultima vreme se pare ca echitatia si caii sunt la moda, ii vedem in reclame, filme, publicitate, banner-e, fotografii, etc...stiti voi ce vreau sa spun.
Ma gandeam sa adun toate aceste dimenii intr-un "new post" aici. Asa ca, sa vedem ce am gasit:

*
Horse paintings:
George Stubbs a fost un pictor englez, considerat unul dintre cei mai importanţi pictori britanici ai secolului al XVIII-lea, renumit mai ales pentru imaginile reprezentând cai. Adevarata sa educatie provenea din asidua studiere a anatomiei animale care i-a permis să-şi picteze subiectele cu o acurateţe extraordinară. După ce şi-a început cariera ca portretist, Stubbs s-a mutat la Londra, unde şi-a câştigat o reputaţie unică printre iubitorii de cai. Asaltat de comenzi pentru lucrări înfăţişând cai, Stubbs şi-a făcut totuşi timp pentru a-şi lărgi repertoriul. A realizat scene rustice pline de farmec,portrete pline de stil şi lupte de animale sălbatice experimentând inclusiv noile tehnici de gravură şi smălţuire. Ultimul său proiect, pe care l-a început în jurul vârstei de 70 de ani, a fost un îndrazneţ studiu comparativ al anatomiei umane si animale.






Se pare ca sunt destul de multi pictori "vestiti" pentru lucrarile lor cu cabaline, astfel...

Dagmar Anderson



Carole Andreen-Harris



Megan Burford


Debbie Dunbar



Dee Dee Murry (haha :P ce nume :P)


Theodore Gericault


Leonid Afremov, Tocmai l-am descoperit cu ajutorul unei prietene, nu asa ca sunt superbe?




Edgar Degas


Cam atat pentru azi, ca oricum v-am plictisit.
Dar spuneti-mi care dintre cei 7 artisiti de mai sus va atrage mai tare?

7 comentarii:

  1. George Stubbs si ultima pictura de la Dee Dee Murry ...ar trebui sa ma pun cu burta pe hartie si sa fac si eu cateva poate imi gasesti si mie un loc pe blog ...kiss

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca sa dau un exemplu :P
    Mie imi place "Debbie Dunbar", detaliile, cel putin din a doua imagine mi se par incredibile, nu ai spune la prima vedere ca este o pictura...

    RăspundețiȘtergere
  3. George Stubbs, clar..si prima imagine de la D.D Murry.... Stubbs e muuult deasupra celorlalti, numai ca, avand in vedere ca sunt picturi cu cai, oricum imi plac toate :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Cea de-a doua si mai ales cea de-a treia imagine a lui Debbie Dunbar parca imi plac mai mult si imi aduc aminte de o epoca boema din viata mea ! MICA

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu votez tot pentru a doua imagine a lui Debbie. insa nu m-am putut abtine sa nu observ ca din lista asta lipseste Theodore Gericault :(...

    RăspundețiȘtergere
  6. Theodore Gericault, am inteles, acum ma documentez...:P

    RăspundețiȘtergere